събота, 12 март 2011 г.

Компютърни неволи

лепнах си вирус! Ама какъв вирус..... бедна ви е фантазията! Натика се из всички регистри и няма изчистване. Наложи се да подходя радикално с командата позната като FORMAT C: . Обаче машината нещо не искаше да ми приеме активационния ключ на ОС-то и го изпратих на доктор. След прочистването, за жалост, ми беше изчезнала цялата информация. Момчето е успяло да спаси снимките по някакъв начин, но всичко друго е заминало......
Като видях празните хардове краката ми се подкосиха. Имах чуството че сърцето ми ще изскочи. 6 години от живота ми бяха заличени! 3 дипломни работи, над 40 курсови работи, около 30 доклада, учебници, лекции, IATA документацията, офертите на съпруга ми, заедно с документацията, която водя по неговата работа, проектите за собствен бизнес, купища снимки събирани от нета за фотошопските ми изпълнения(и не само)и самите фотошопски изпълнения....... Всичко беше изчезнало! 
Аз обаче немога да се примиря, че това инфо е загубено безвъзвратно! Това не е хартия да изгори..... Това е електронно устройство и предположих, че не всичко е загубено...... Принципно не е така лесно да се затрие информацията непоправимо.... Има начин за възстановяване, дори и на изгърмял хард. Е не на 100%, но поне голяма част от инфото може да се спаси.....

Порових малко из нета, потърсих и в някои чужди сайтове. Инсталирах си 5-6 различни програми с които направих диагностика на хардовете и..... О, ЧУДО! Важната информация си стоеше там.... непокътната! Дойде момента, в който трябва да намеря нещо с което да успея да я измъкна от там...... Е това ме поизпоти доста! 99% от подходящия софтуер в безплатната си версия прави само диагностика. За да възстанови нещо трябва да се платят едни, в най-добрия случай, 100 долара. Трябваше ми нещо евтино, или безплатно, но ефективно..... започна отнове едно ровене из интернет, консултиране с приятели, и каквото се сетите още. Някой се сети да ми прати една малка и старичка програмка. Въпросната програмка успя да ми извади необходимите документи и да ги възстанови почти без загуби. Програмата се казва GetDataBack.
Сега съм в еуфория! Можете ли да си представите какво е да си върнеш такава голяма и сериозна част от живота? Направо се преродих!!!!
Надявам се повече да не ми се случват такива работи! Още днес ще си купя няколко DVD-RW диска и ще кача жизненоважната информация на тях. При нужда ще презаписвам и така ще си спестя "приятните" изживявания! Не съм архивирала много отдвна, но сега ще се върна към този си навик.... Някак си бях решила, че компютъра ми е ... хм.... вечен, и никога нищо няма да мусе случи, но за пореден път се убедих, че не е така! Първият път беше когато ми изгоря единствения хард диск преди около 8 години, но тогав нито инфото беше толкова много, ното пък важно и ми беше всеедно че го няма....

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...